IKKU
  • O NAS
  • REFERENCJE
  • KONTAKT
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • FAQ

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA

KONFERENCJE

DORADZTWO

PROJEKTY

Zarządzanie bezpieczeństwem (SMS). Kurs podstawowy

  28-29.09.2022         szkolenie on-line w czasie rzeczywistym 

  • Operacje lotnicze (OPS)
  • Szkolenie lotnicze (ATO)
  • Zarządzanie lotniskami (ADR)

Szkolenie zaspokaja wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.

System Monitorowania Zgodności (CMS). Kurs podstawowy

  • Operacje lotnicze (OPS)
  • Szkolenie lotnicze (ATO)
  • Zarządzanie lotniskami (ADR)
  • Zapewnienie ciągłej zdatności do lotu (CAMO)

Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.

System Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS) w organizacjach zarządzania ciągłą zdatnością do lotu (CAMO)

Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.

Szkolenie podstawowe obejmujące 11,5 godzin (lekcyjnych) wykładów prowadzonych metodą zdalną (webinar).

Przepisy Rozporządzenia KE NR 965/2012 w praktyce operatora lotniczego CAT/NCC/NCO/ATO

Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych sposobów wykazania zgodności (AMCs) EASA.

Szkolenie to nie ma na celu „nauczenia przepisów”, a zapoznanie uczestników z ich stosowaniem, strukturą i powiązaniami z innymi przepisami dot. certyfikacji i nadzoru nad użytkownikami statków w tych kategoriach, a także z obowiązkami operatora i współpracy z organem nadzoru (ULC).

BADANIA ZDARZEŃ LOTNICZYCH oraz zarządzanie bezpieczeństwem (SMS)

Znajomość procedur, warsztatu badawczego, prawa, jednorodność rozumienia celu prowadzenia badań i stosowanych metod badawczych zapewnia:

  • prawidłowe prowadzenie badań (bez zbędnego ich przedłużania i generowania dodatkowych kosztów),
  • właściwą współpracę z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL),
    a tym samym
  • podnosi poziom bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym (profilaktyka).

Szkolenie w zakresie regulacji UE - EASA Part-M oraz Part-145

Uczestnicy szkolenia zapoznawani będą z przepisem Part-145 (Annex II to Implementing Rule 1321/2014 wraz z najnowszymi zmianami), oraz odnośnymi Acceptable Means of Compliance (AMC) i Guidance Materials (GM). Omawiana będzie zarówno część A - The Technical Requirements (Section A) jak i część B - Procedures for Competent Authorities (Section B). Omawiana będzie także zależność samego przepisu Part-145 z Charakterystyką Organizacji - Maintenance Organisation Exposition (MOE). …

Zarządzanie ryzykami w operacjach bezzałogowych systemów powietrznych (UAS). Metoda SORA

Szkolenie adresowane jest do pilotów i kadry zarządzającej bezpieczeństwem i ryzykami w operacjach bezzałogowych systemów powietrznych (UAS).

Przepisy rozporządzenia delegowanego KE Nr 2019/947 (art.8, ust 2 oraz art. 11, ust 5) wymagają, aby piloci oraz personel zarządzający bezpieczeństwem operacji lotniczych bezzałogowych systemów powietrznych (UAS) w kategorii SPEC i LUC posiadali umiejętności zarządzania ryzykami, odpowiednio do ich obowiązków i odpowiedzialności.

Czynnik ludzki (Human Factor - HF) w organizacjach Part 145 i Part CAMO

Szkolenie spełnia wymagania przepisów rozporządzeń PEiR (ERs) oraz KE (IRs), a także akceptowalnych środków wykazania zgodności (AMC) EASA.

Łącznie szkolenie obejmuje 4 godziny (lekcyjne) wykładów prowadzonych metodą zdalną (webinar).

Bezpieczeństwo dróg startowych (RUNWAY SAFETY) – wybrane zagadnienia

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie słuchaczy z problematyką bezpieczeństwa dróg startowych dotyczącą wypadnięcia z drogi startowej oraz wtargnięć na drogę startową. M.in. omówiona zostanie szeroko rozumiana rola czynnika ludzkiego oraz zagrożenia związane ze zwierzętami (w tym zderzenia z ptakami).

RUCH LOTNICZY. Zagrożenia w przestrzeni powietrznej i możliwości oddziaływania na załogowe i bezzałogowe lotnictwo (BSP)

Zasadniczym celem seminarium jest zapoznanie uczestników z systemem Zarządzania Ruchem Lotniczym, który dzieli się na

  • zarządzanie przepływem statków powietrznych,
  • zarządzanie przestrzenią powietrzną oraz
  • zarządzanie służbami ruchu lotniczego. 

Badanie zdarzeń w organizacjach lotniczych (SRB) dla Safety Officers (SO)

Nowe wymagania w zakresie badań zdarzeń lotniczych dotyczą zarówno:

  • samej organizacji badań, jak również
  • narzucają wiele nowych obowiązków na podmioty prowadzące szeroko rozumianą działalność lotniczą.

Wykonywanie usług lotniczych (operacji specjalistycznych) w świetle przepisów EASA

Zasadniczym celem seminarium jest zrozumienie regulacji wspólnotowych w dziedzinie świadczenia usług lotniczych w oparciu o przepisy prawa UE, z uwzględnieniem wyjątków, do których stosowane są jeszcze przepisy krajowe (PL-6). Seminarium na ma celu pokazanie głównych założeń przepisów, wymagań i obowiązków operatorów, zakresu odpowiedzialności oraz możliwości w świadczeniu usług lotniczych. Uczestnicy seminarium zapoznają się również z procedurami uzyskania odpowiednich zezwoleń. Ponadto uczestnicy seminarium otrzymają praktyczne rady związane z przepisami prawa i procedurami obowiązującymi przed właściwymi organami administracji.

Szkolenie uzupełniające specjalistów BHP lotnisk użytku publicznego

W trakcie szkolenia m.in. omówione zostaną potencjalne zagrożenia BHP w polu ruchu naziemnego lotniska oraz zagrożenia BHP związane z funkcjonowaniem instalacji lotniskowych funkcjonujących poza lotniskiem. W tym, omówione zostaną przypadki:

  • szczególne, np. zagrożenia BHP na lotnisku mogące wystąpić w warunkach LVP, w nocy, podczas intensywnych opadów atm. a także
  • ekstremalne, tj. specyficzne zagrożenia BHP mogące wystąpić na lotnisku w czasie: alarmów, sytuacji kryzysowych, akcji ratowniczych, usuwania unieruchomionych statków powietrznych z pola ruchu naziemnego lotniska.

Czynnik ludzki w lotnictwie

Zasadniczym celem seminarium jest przybliżenie problemów związanych z pracą w lotnictwie, możliwością popełniania błędów, które w efekcie wpływają na bezpieczeństwo wykonywanych operacji lotniczych. Istotna jest geneza błędów i mechanizmy psychologiczne mogące błędom zapobiec (działania wewnętrzne), jak i szkolenia, procedury kontrolne, sprawdzające i zapobiegawcze (działania zewnętrzne).

CYBERBEZPIECZEŃSTWO w branży lotniczej

Podczas seminarium przedstawione zostaną bieżące trendy i praktyki zarządzania bezpieczeństwem informatycznym w branży lotniczej

Obecna sytuacja na polskim rynku lotniczym i najważniejsze kierunki zmian

Celem szkolenia jest przekazanie jego uczestnikom bardzo konkretnej wiedzy o polskim rynku lotniczym, jego strukturze oraz dominujących trendach zmian, w kontekście wspólnego europejskiego rynku lotniczego.

Technologie CITRIX dla przedsiębiorstw branży lotniczej - zastosowania i prezentacja działania

Podczas spotkania przedstawimy najnowsze trendy w rozwoju technologii informatycznych, oraz pokażemy jak pogodzić ze sobą  zagadnienia związane z bezpieczeństwem, mobilnością, bezproblemową i nieprzerwaną komunikacją i stworzyć spójną dla nich wszystkich wizję rozwoju firmowego IT.

Odpowiedzialność cywilna za szkodę wyrządzoną przez bezzałogowy statek powietrzny

Główny akcent szkolenia położony jest na omówienie:

  • podstawowego mechanizmu odpowiedzialności cywilnej funkcjonującej w prawie polskim,
  • źródeł i zasad odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone przez bezzałogowe statki powietrzne,

Bezzałogowe statki powietrzne w Polsce - uregulowania prawne

Główny akcent szkolenia położony jest na:

  • podstawowe unormowania prawne zawarte w ustawie Prawo lotnicze i rozporządzeniach wykonawczych, ze szczególnym naciskiem na przepisy prawa, które weszły w życie w drugiej połowie 2016 r.,
  • projektowane przepisy rozporządzeń wykonawczych, które to projekty znajdują się toku prac legislacyjnych,

Reforma zasad udzielania pomocy państwa. Nowe zasady publicznego finansowania regionalnych portów lotniczych

Cel seminarium: poznanie nowych reguł pomocy publicznej dotyczącej portów lotniczych, zarówno samych regulacji jak i szczegółowych zasad interpretacji w oparciu o istniejącą praktykę decyzyjną i orzeczniczą

Leasing i faktoring, usługi i opłaty handlingowe General Aviation

Szkolenie organizowane jest w celu przedstawienia najważniejszych źródeł finansowania przedsiębiorstwa oraz usług i opłat handlingowych dotyczących General Aviation w Polsce.

Odszkodowania za wypadki lotnicze

Skuteczne uzyskanie odszkodowania za wypadek lotniczy, to jeden z ostatnich etapów dłuższego procesu. Najpierw trzeba poznać uwarunkowania prawne, dotyczące m.in. spraw wypadkowych, jak też procesu ubezpieczenia, sposobów dokumentowania, przepływu informacji pomiędzy ubezpieczycielem a ubezpieczającym, dot. ew. opinii eksperckich, a także należy być świadomym istnienia okoliczności utrudniających lub uniemożliwiających uzyskanie odszkodowania.

Procedury dotyczące usuwania unieruchomionych statków powietrznych z pola manewrowego lotniska lub terenu przygodnego

Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne procedury związane z usuwaniem unieruchomionych statków powietrznych z pola manewrowego lotniska lub terenu przygodnego.

NASI PARTNERZY