IKKU
  • O NAS
  • REFERENCJE
  • KONTAKT
  • POLITYKA PRYWATNOŚCI
  • FAQ

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA - KOMPETENCJE - SUKCES

Doświadczony zespół ekspertów,
któremu możesz zaufać

SZKOLENIA

KONFERENCJE

DORADZTWO

PROJEKTY

Problematyka sygnalizacji świetlnej w projektach organizacji ruchu drogowego

  22-24 listopada 2023        szkolenie on-line w czasie rzeczywistym

Celem szkolenia jest przyswojenie możliwie kompleksowej wiedzy z zakresu podstaw sterowania ruchem drogowym przy pomocy znaków i sygnałów drogowych połączonej z umiejętnościami projektowania sygnalizacji świetlnej. Chodzi zarówno o wiedzę ogólną i operacyjną dotyczącą charakterystyki (diagnostyki) ruchu drogowego, jak też adekwatnego zastosowania sterowania ruchem przy pomocy sygnalizacji świetlnej (zarówno od strony zastosowania metod projektowania sygnalizacji, właściwych programów sterowania jak też odpowiednich urządzeń technicznych) - z wykorzystaniem aktualnych standardów i rozwiązań.

Program ramowy:

1.     Wprowadzenie – wybrane sytuacje problemowe: zalecane, dyskusyjne, nietypowe...

2.     Podstawowe definicje i pojęcia związane z sygnalizacją świetlną

3.     Sterowanie ruchem w świetle przepisów prawa

4.     Zastosowanie sygnalizacji świetlnej w rozpatrywanym elemencie infrastruktury drogowej

5.     Problematyka sygnalizacji w świetle nowych Wzorców i Standardów dla Drogownictwa         (w szczególności wg WR-D-31, -41 i -42)

6.     Omówienie wymaganej zawartości projektu sygnalizacji świetlnej

7.     Przykład projektu sygnalizacji świetlnej – syntetyczna charakterystyka typowego przykładu.

8.     Fazy sygnalizacyjne – dopuszczalne i niedopuszczalne układy sterowania ruchem drogowym

9.     Lokalizacja, dobór i nazwy urządzeń sterowania ruchem

10.  Grupy kolizyjne i nadzorowane

11.  Tory strumieni ruchu i punkty kolizji

12.  Dobór parametrów projektowych dla uczestników ruchu sterowanego

13.  Czasy międzyzielone – obliczenia i bezpieczeństwo ruchu drogowego

14.  Dobór długości sygnałów świetlnych (minimalne i maksymalne) i cyklu

15.  Programy startowe i końcowe

16.  Natężenia nasycenia

17.  Przepustowość pasa ruchu, grupy obliczeniowej pasów ruchu, wlotu i skrzyżowania

18.  Ocena warunków ruchu i klasyfikacja Poziomu Swobody Ruchu

19.  Synteza logiki sterowania acyklicznego zmiennoczasowego

20.  Sterowanie adaptacyjne na przykładzie SCATS

21.  Pozostałe urządzenia sterowania: detektory, wyświetlacze – zalety i wady

22.  Specyfika sygnalizacji tymczasowej przenośnej – wahadło

23.  Budowa od podstaw projektu sterowania ruchem drogowym (w grupie) dla zakładanych danych wyjściowych – sterowanie akomodacyjne acykliczne

24.  Wprowadzenie do aplikacji komputerowych rodziny GACAD

25.  Dostosowanie organizacji ruchu stanu istniejącego na potrzeby wprowadzenia sterowania ruchem drogowym

26.  Definicje skrzyżowania, wlotów i pasów ruchu w programie komputerowym

27.  Wytyczenie i definicja trajektorii ruchu, założenia dotyczące faz ruchu

28.  Dodawanie urządzeń sterowania ruchem

29.  Generowanie tabeli kolizji i czasów międzyzielonych

30.  Tworzenie programu sterowania ruchem

31.  Obliczanie przepustowości i warunków ruchu

32.  Specyfika programu dla sygnalizacji wahadłowej

33.  ZADANIE SAMODZIELNE: Program dla przejścia dla pieszych na odcinku międzywęzłowym

 

Opłata za szkolenie wynosi:

- 1500 zł/os. (VAT = zw.) – w przypadku finansowania szkolenia, w co najmniej 70% ze środków publicznych

- 1500 zł/os. + 23% VAT = 1845 zł – w pozostałych przypadkach

 

Dokumenty do pobrania:

  • Prospekt
  • Formularz zgłoszeniowy
ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE
REZERWACJA WSTĘPNA

NASI PARTNERZY