26 listopada 2024 Warszawa
Celem szkolenia jest praktyczne wykorzystanie zasad ogólnych oraz szczegółowych przepisów technicznych, dotyczących organizacji ruchu drogowego. Zajęcia w formie warsztatów będą
obejmowały projekty stałej i czasowej organizacji ruchu. Podczas szkolenia uczestnicy będą realizowali prace projektowe na wybranych planach sytuacyjnych infrastruktury drogowej. Zarówno
w trakcie zajęć, jak i w podsumowaniu wykonane prace będą omawiane pod kątem poprawności przyjętych rozwiązań szczegółowych.
Projekty realizowane będą w zespołach w formie uproszczonej - odręcznie na dostarczonychmateriałach. Wskazane, aby uczestnicy posiadali pomoce niezbędne dla stosowania
obowiązujących zasad w zakresie oznakowania pionowego i poziomego dróg oraz sygnalizacji świetlnej i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Na miejscu dostępne będą obowiązujące akty prawne w formie umożliwiającej ich prezentację na ekranie.
18 czerwca 2024 Katowice
Celem szkolenia jest wskazanie korelacji pomiędzy zarządzaniem drogą, a zarządzaniem ruchem drogowym, ze szczególnym uwzględnieniem najistotniejszych procedur mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników dróg w procesie projektowania, budowy i eksploatacji infrastruktury drogowej.
Program ramowy:
Jednym z ważniejszych zagadnień organizacji ruchu drogowego w bardzo ważnym aspekcie bezpieczeństwa ruchu jest uspokojenie ruchu kołowego. Jest to więc zagadnienie zarządzania
ruchem, zarządzania drogami oraz projektowania dróg i projektowania organizacji ruchu. Zagadnienie to ma zarówno wymiar formalnoprawny jak i wymiar praktyczny (stosowane rozwiązania - aspekty techniczne, ekonomiczne i efektywność).
Celem szkolenia jest, w części pierwszej, omówienie i wyjaśnienie (w różnych wymiarach i aspektach) zagadnienia uspokojenia ruchu oraz stosowanych w tym zakresie rozwiązań organizacyjno-
technicznych. W części drugiej -praktyczne i wymierne zilustrowanie w terenie tego zagadnienia nowatorskim w kraju metodycznym podejściem do zagadnienia uspokojenia ruchu. W Puławach,
przy wsparciu Królestwa Holandii, w ramach projektu unijnego „Miasteczko holenderskie” objęto wzorcowym programem uspokojenia ruchu obszar całej dzielnicy Włostowice.
Uczestnicy szkolenia poznają elementy niezbędne do uważnego odnotowania błędów w trakcie kontroli, odcinki i strefy niezbędne do weryfikacji, a także otrzymają wiedzę dot. realizacji zadań związanych z zadaniami procedowanymi w powiatowej radzie BRD.
Uczestnicy szkolenia poznają elementy niezbędne do analiz strefowych prędkości, tonażu, dzikiej zwierzyny w celu weryfikacji zgodności z przepisami, skutecznego przeciwdziałania zdarzeniom drogowym oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak planować i programować inwestycje rowerowe aby już na samym początku procesu minimalizować ryzyka błędów i konfliktów.
Prowadzący szkolenie - autor standardów technicznych dla infrastruktury rowerowej wielu polskich miast (m.in. Kraków, Poznań, Słupsk, Tczew) - opierając się na analizie przykładów podzieli się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem dot. celowości tworzenia standardów, czy faktycznie są potrzebne, dlaczego nie zawsze się sprawdają i nie wszędzie są przestrzegane.
Podczas szkolnia m.in. przedstawione zostaną relacje pomiędzy zatwierdzaniem stałej organizacji ruchu a opinią do geometrii w pasie drogi publicznej, wytyczne i standardy w zakresie projektowania infrastruktury drogowej oraz wyjaśniona zostanie relacja prawa cywilnego w opiniowaniu geometrii w drogach publicznych.
Podczas szkolenia omówione zostaną:
Jak zaprojektować trasę rowerową adresowaną do pożądanego użytkownika? Jakie nawierzchnie stosować? Jak bezpiecznie organizować przecięcia z ruchem drogowym? Czy w lesie konieczne są wyśmiewane w mediach kilometry balustrad? Jak bezpiecznie prowadzić ruch rowerowy na wałach przeciwpowodziowych? Jakie oznakowanie stosować? Omówione zostaną najczęstsze dylematy i błędy. Przedyskutowane zostaną też najlepsze wdrożenia - w tym zrealizowane w 2016 roku w Małopolsce 120 km asfaltowych dróg dla rowerów Wiślanej Trasy Rowerowej.
Uczestnicy szkolenia zdobęda i (lub) uporządkują posiadaną wiedzę na temat potrzeb i możliwości oraz źródeł i przyczyn zagrożeń osób poruszających się pieszo w różnych przestrzeniach publicznych (w tym również w pasie dróg publicznych), zarówno w celu realizacji zamierzonych podróży, jak i w celach rekreacyjnych.
Podczas szkolenia omówione zostaną:
Celem szkolenia jest przeglądowe, syntetyczne ale też wyczerpujące co do zakresu, omówienie problematyki parkowania pojazdów w miastach, ze szczególnym uwzględnieniem płatnego parkowania - w wymiarze formalnoprawnym i normatywnym, administracyjnym, ruchowym, technicznym i społecznym.
Podczas szkolenia omówione zostaną (wraz z przykładami dobrych i złych praktyk) metody i narzędzia współczesnego zarządzania ruchem drogowym, służące poprawie bezpieczeństwa jego uczestników. Całość ilustrowana będzie prezentacjami aktualności i nowości w zakresie regulacji prawnych, normalizacji i rozwiązań technicznych w odniesieniu do urządzeń BRD.
Celem warsztatów jest przyswojenie możliwie kompleksowej wiedzy z zakresu podstaw sterowania ruchem drogowym przy pomocy znaków i sygnałów drogowych połączonej z umiejętnościami projektowania sygnalizacji świetlnej. Uczestnicy warsztatów muszą mieć laptopy wraz z oprogramowaniem AutoCAD lub innym równoważnym.
Podczas szkolenia omówione zostaną - wraz z przykładami dobrych i złych praktyk - metody i narzędzia współczesnego zarządzania ruchem drogowym, służące poprawie bezpieczeństwa jego uczestników. Całość ilustrowana będzie prezentacjami aktualności i nowości w zakresie regulacji prawnych, normalizacji i rozwiązań technicznych w odniesieniu do urządzeń BRD.
Celem szkolenia jest przedstawienie zasad i przepisów ogólnych oraz technicznych dotyczących tymczasowej organizacji ruchu oraz przeglądowe - na przykładach dobrych i złych praktyk - omówienie i przećwiczenie rozwiązań organizacji ruchu na czas realizacji robót w pasie drogowym.
Dwa główne cele szkolenia to omówienie i wyjaśnienie:
Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników zajęć z podstawami ergonomii ruchu drogowego i jej wpływem na bezpieczeństwo transportu, nabycie umiejętności w zakresie organizacji ruchu drogowego z uwzględnieniem ryzyka czynnika ludzkiego oraz stosowania odpowiednich narzędzi Ergonomii Korekcyjnej.
Kurs przeznaczony jest dla osób, które nie zamierzają ubiegać się o uzyskanie certyfikatu audytora BRD, ale potrzebują uzyskania podstawowej wiedzy na ten temat.
Program kursu jest uproszczoną wersją oficjalnego programu, określonego w rozporządzeniu ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej z dnia 14 września 2012 r., w sprawie szkoleń oraz wzoru certyfikatu dla audytorów bezpieczeństwa ruchu drogowego, uzupełnioną o specyficzne zagadnienia związane z przeprowadzeniem audytu BRD w drodze zamówienia publicznego.
Celem kursu jest przekazanie jego uczestnikom kompendium wiedzy podstawowej i (lub) uporządkowanie posiadanej wiedzy na temat potrzeb i możliwości oraz źródeł i przyczyn zagrożeń osób poruszających się pieszo w różnych przestrzeniach publicznych (w tym również w pasie dróg publicznych), zarówno w celu realizacji zamierzonych podróży jak i w celach rekreacyjnych.